יפוי כוח מתמשך

לפני שיהיה מאוחר מדי

יפוי כח מתמשך כי אתם מחליטים לעצמכם מה טוב לכם !
אם אתם מעוניינים להסדיר מראש ענייני גוף, בריאות ורכוש, במקום
שאפוטרופוס שימונה על ידי בית המשפט ויכריע עבורכם, בשעה שאתם כבר לא תהיו בשליטה ולא תוכלו לקבל החלטות, עריכת יפוי כח מתמשך הוא כלי משפטי אולטימטיבי עבורכם.

עורך דין העוסק בתחום הזה נדרש לגלות ידע מקצועי נרחב
אך באותה מידה לגלות רגישות, הבנה ויצירתיות לסיטואציות המונחות לפתחו.
משרדנו פועל שנים רבות בתחום זה וצבר ניסיון רב בעריכת ייפוי כח מתמשכים ועוד .

לשירותכם יובל נבון, עו”ד

עורך דין
עורך דין

יפוי כח מתמשך כי אתם מחליטים לעצמכם מה טוב לכם !
אם אתם מעוניינים להסדיר מראש ענייני גוף, בריאות ורכוש, במקום
שאפוטרופוס שימונה על ידי בית המשפט ויכריע עבורכם ! עריכת יפוי כח מתמשך הוא כלי משפטי אולטימטיבי עבורכם.

עורך דין העוסק בתחום הזה נדרש לגלות ידע מקצועי נרחב
אך באותה מידה לגלות רגישות, הבנה ויצירתיות לסיטואציות המונחות לפתחו.
משרדנו פועל שנים רבות בתחום זה וצבר ניסיון רב בעריכת ייפוי כח מתמשכים ועוד .

לשירותכם יובל נבון, עו”ד

לפני שיהיה מאוחר מידי

חייגו 050-5965733 או השאירו הודעה

חייגו 050-5965733
או השאירו הודעה

בשנת 2016 נערכה רפורמה בדיני הכשרות המשפטית והאפוטרופסות והוספו לחוק,  בתיקון מס’  18, ארבעה כלים משפטיים חדשים, שיש בהם כדי לסייע למי שמאבד את כשרותו והם: “ייפוי כוח מתמשך”, “תומך בקבלת החלטות”, מסמך הבעת רצון” ו”הנחיות מקדימות למינוי אפוטרופוס”.

“ייפוי כוח מתמשך”, הוא  הכלי העיקרי מבין  ארבעת הכלים  המוזכרים לעיל  והוא  ישמש  מעין  תחליף  להליך מינוי אפוטרופוס  המוכר לנו היום, וזאת  מתוך מטרה  מובהקת להגן על זכויותיכם  אם בבוא  היום בעתיד לא תוכלו  לדאוג לענייניכם.

המצב לפני הרפורמה:
בעבר, אם הייתם מגיעים לשלב בו לא הייתם יכולים לדאוג לענייניכם הן הרכושיים, הן הכלכליים והן החברתיים, היה בית המשפט לענייני משפחה ממנה לכם אפוטרופוס. יוצא איפה, שהאפוטרופוס מתמנה בשלב שאתם כבר אינכם יכולים לקבל החלטות בעצמכם. כלומר, במצב כזה מישהו מקבל מבית המשפט סמכות, לקבל החלטות בשבילכם ועבורכם. השאלה הנשאלת היא, אם במצבכם זה, לו הייתם כשירים לקבל החלטות, הייתם רוצים או מסכימים למינוי הזה ובאילו תנאים.
אך ברור הוא, שבמצב שלפני הרפורמה נשללה מהאדם האפשרות לאוטונומיה על חייו בצעד פטרנליסטי. התערבות רומסת ודורסת גם אם מאן דהוא לא התכוון לכך.

המצב לאחר הרפורמה:
הרפורמה בדיני הכשרות המשפטית תכליתה לשים את נושא מינוי אפוטרופוס כמוצא אחרון, מתוך עיקרון שאין למנות לאדם אפוטרופוס לשמירת זכויותיו, אלא רק אם מתברר כי יש בכך צורך אמיתי, בלית כל ברירה אחרת. השאלה שנבחנה טרם הרפורמה הייתה  מדוע למנות אפוטרופוס כשיש אפשרויות פחות דורסות, פחות מגבילות שבאמצעותן מאפשרים לכם עצמאות. כלומר, אפשרות שתאפשר לכם, עכשיו, לקבל החלטות בנוגע לגופכם ורכושכם לפני שמגיע יום סגריר בעתיד, בו כבר לא תוכלו להחליט ותהפכו לבלתי כשירים.
תכליתה של הרפורמה, הוא לקבוע הסדר משפטי שיבטא תפישה חברתית חדשה ביחס לאדם והיא לשמור על כבודו וחרותו של האדם ולהגביל את זכויותיו כמה שפחות, לאפשר לו פרטיות, לאפשר לו עצמאות ולפעול על פי רצונותיו הוא, ללא כל צורך בהתערבות שיפוטית כופה.
כבר עתה חשוב  להדגיש כי למרות  שהתחושה  היא כי  הלקוחות הפוטנציאליים של ייפוי כוח שכזה  הם בגיל מבוגר לא כך הוא המצב בפועל  משום שאין  איש יודע מה ילד יום ומתי בעצם הוא יהיה במצב  בלתי כשיר לפעול,  כגון  עקב תאונת דרכים, טיול שמסתיים רע, מחלה מתפרצת  ואף  מחלה שלא הייתה ידועה, התקף לב וכד’.אין תעודת ביטוח לאיש.

מהו “יייפוי כוח מתמשך”? 
תחליף עיקרי למינוי אפוטרופוס, המאפשר למאן דהוא לתכנן את האפשרויות העתידיות בחייו, בעודו בעל יכולת ומסוגלות לקבל החלטות ולבצע פעולות. חלון זמן בלתי ידוע מראש שבו אדם יכול לקבוע כיצד ייראו חייו בעתיד אם וכאשר חלילה יגיע למצב שבו לא יהיה מסוגל לקבל החלטות או לנהל את ענייניו בהיבטים מסוימים (“להבין בעניין” כקבוע בחוק), וזאת על ידי מינוי מיופה כוח שיתחיל לפעול עבורו לייצגו ולפעול בשמו אך ורק כאשר המינוי ייכנס לתוקף. ומתי המינוי יכנס לתוקף? ביום שנקבע על ידי עושה ייפוי הכוח.
ייפוי כוח מתמשך שונה מצוואה אשר נכנסת לתוקף אחרי פטירה. ייפוי כוח מתמשך הוא סוג של צוואה בחיים, לימים בהם האדם חי ונושם אך אינו מתפקד ואינו כשיר לפעול ולדאוג לענייניו וחיוני שמאן דהוא יסייע לו.
עושה ייפוי הכוח המתמשך הוא הריבון, הוא המחליט ואין לבתי המשפט או למדינה כל נגיעה להחלטותיו.
ייפוי כוח מתמשך מתבצע באופן מקוון. בו במקום מופקד אצל האפוטרופוס הכללי שמפעילו אם וכאשר עושה ייפוי הכוח/הממנה יימצא במצב אותו הוא הגדיר מראש והוא אינו יכול לתפקד וניטל כושרו להבין ולפעול באופן סביר.
בייפוי כוח מתמשך הממנה מפרט את רצונותיו לגבי החלטות עתידיות שיתקבלו בשמו או פעולות שיינקטו בשמו. הוא מנחה מראש, כיצד לפעול בנוגע לענייניו הרכושיים והאישיים גופניים בכל תחום בו הוא רוצה שמיופה הכוח יפעל: טיפול רפואי, בריאות, מגורים, נפש, חברה, רכוש, כספים וכד’. מייפה הכוח רשאי לקבוע במינוי כי האפוטרופוס או כל אדם או גוף אחר ישמש כגוף מבקר על פעולותיו של מיופה הכוח.
ייפוי הכוח המתמשך ייכנס לתוקף לאחר שתינתן הצהרה של מיופה הכוח כי התקיימו התנאים לכניסת ייפוי הכוח לתוקף, הצהרה לה יש לצרף חוות דעת מומחה המאשר את מצבו של הממנה, והוא ייכנס לתוקף רק לאחר אישור האפוטרופוס הכללי.

מנגנוני פיקוח: 
יפוי הכוח הוא הסדר משפטי המבוסס על בחירה אישית של הממנה. יחד עם זאת, המחוקק הסדיר אפשרויות של פיקוח על פעולות מיופה הכוח, ככל שהממנה יחפוץ הפיקוח שכזה.
הליך ביצוע “ייפוי כוח מתמשך” הוא מובנה ודורש “מחקר” ודיוק שכן הממנה פונה לעורך הדין לביצוע ייפוי הכוח המתמשך (לא ניתן למנות את אותו עורך הדין למיופה הכוח). עורך הדין מבצע תחקיר מעמיק עם הממנה, כדי להבין קודם כל שהוא כשיר לעשות ייפוי כוח מתמשך, ולאחר מכן  מה רצונותיו לפרטי פרטים, את מי הוא רוצה למנות, הסכמתו והתאמתו למינוי (הוא יכול למנות מספר מיופי כוח שכל אחד יטפל בעניין אחר או במשותף). כל המידע הזה מוזרם בטופס מקוון ישירות לאישור ל אצל האפוטרופוס הכללי.
יתרונו של ייפוי כוח מתמשך הוא גם בכך שהממנה יכול בכל עת, כל עוד הוא כשיר לעשות זאת ,לבטל ו/או לשנות את תנאי ייפוי הכוח והכל בידיו.
כמובן שייפוי הכוח פוקע בעת מותו של הממנה.

על פי החוק, לא כל עור דין יכול לבצע ייפוי כוח מתמשך, אלא רק עורכי דין שעברו הכשרה וקיבלו הסמכה ממשרד המשפטים. כיום נמנים כמה מאות בודדות וכותב המידע הוא אחד מהם.
אשמח לסייע בכל אינפורמציה נוספת הנדרשת בנושא החשוב הזה אשר חוצה גילאים ומגדרים וכמובן לסייע למי שמעוניין לעשות ייפוי כוח מתמשך להוציא את רצונו לפועל.

קישורים לחקיקה עיקרית רלוונטית:
חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, תשכ”ב 1962

חייגו 050-5965733
או מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם: